God jul!

Vi legger snart bak oss et svært annerledes år. 2020 har bydd oss alle på tøffe tider. For noen har det vært langt tøffere enn for andre. Foran oss ligger julehøytiden med så mange assosiasjoner, minner og drømmer. Alle følelser blir sterkere på denne tiden av året. Jula er tid for alt det gode og velmente som følger av familie og nærhet. Men denne mørkeste delen av året er også tid for nærhetens sårbarhet.

Spesielt i disse tider hvor mange føler seg kneblet av manglende frihet og ikke kan leve på langt nær som de ønsker, er det viktig å se mulighetene og ikke bare begrensningene. Gjør det hyggelig for deg selv – selv om du er alene hjemme. Inviter nærkontaktene dine på et godt måltid. Snakk om noe positivt. Noe du gleder deg til. Inspirerende ting. En god bok du har lest eller en film du har sett. En oppskrift du har prøvd eller en tur du har gått. Det blir mer av det vi gir oppmerksomhet til på godt og vondt, så i disse tider vær ekstra oppmerksom på hvor, hva og hvem du gir oppmerksomhet og energi til.

Det er et «vi» i virus. Når som helst, hvor som helst, uten resept, kan vi hjelpe våre venner ved å legge til rette for gode opplevelser. Det skal ofte ganske så lite til for å gjøre en sur dag glad. Pust, vær tilstede i nuet, se mot lysere tider og lag deg pauser med påfyll for kropp og sjel. Ta vare på deg selv ved å komme deg en tur ut – helst en gang om dagen – og nyt gjerne dagslyset hvis du kan. Enten alene eller sammen med en av dine nærkontakter.

2021 er snart i startgropen. Da har vi 365 nye, ubrukte dager foran oss. Et godt råd er å ta ut den lille steinen som eventuelt måtte gnage i skoen, rydd i arkivet ditt og finn dine nye, blanke ark som du kan fylle med det du vil. Husk at ingen er bare det du ser. Se bak fasaden. Bry deg om andre. Spør hvordan de har det. Tål å høre svarene du ikke liker. Gi tid!

Tusen takk for at du fremdeles støtter oss, selv om aktivitetstilbudene våre er kraftig redusert. Tusen takk til nye medlemmer, som har valgt nettopp oss i Fjorden sanitetsforening. Vi gleder oss til å møte alle våre fantastiske medlemmer igjen når situasjonen tillater det.

Vi ønsker deg en fredelig julehøytid med nære og kjære og et godt nytt år.

Med vennlig julehilsen fra

Styret i Fjorden Sanitetsforening